Avokado och mangosalsa

God kväll!
Tänkte slänga in ett inlägg så här precis innan läggdag. Idag har jag haft stängning på jobbet, så hade en relativt lång dag. Efter jobbet så skyndade vi oss att äta och göra oss klara här hemma och efter det begav vi oss till Enskede för att spela lite sällskapsspel i goda vänners sällskap. Vi for dock hem nyss eftersom vi båda var väldigt trötta, vi orkade inte vara där allt för länge.
 
Känner nu hur mina ögonlock blir tyngre och tyngre och att jag själv knappt lägger märke till vad jag skriver, så tänkte bjuda på en bild samt på receptet från dagens underbart goda middag. Tror att jag har lagt upp det tidigare någon gång men man kan aldrig lägga upp ett bra recept allt för många gånger, right? Så här kommer det:
 
 
Ingredienser
2 Avokados
2 Tomater
1 Mango
0.5 Rödlök
1 citron
4 msk olivolja
Tabasco efter smak
Salt och peppar
 
Gör såhär:
Hacka avokado, tomat, mango och rödlök och blanda i en bunke. Blanda citronsaft, olivolja och tabasco och blanda med det andra. Smaka av med salt och peppar. Alternativt kan man också sätta i lite bladspenat (som jag gjorde idag) eller färsk koriander. Man kan variera den på väldigt många sätt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback