Hemmagjord granola

Landade på Arlanda klockan 07.30 imorse, började jobba kl 08.00 och slutade kl 16.00. När jag kom hem från jobbet så packade jag upp väskan, började laga mat och startade en tvättmaskin.

Idag provade jag på att göra en ny müslivariant då jag tycker att vanlig müsli är lite tråkig. Jag blandade i lite olika ingredienser och rörde sedan ner honung, apelsinsaft (skulle egentligen vara juice, men man tager vad man haver, hehe) och rapsolja. Därefter så rostade jag müslin i ugnen i ca 30 minuter, sedan lät jag den kallna och rörde ner lite torkade grönsaker.

Har inte hunnit prova den i yoghurt ännu, men den var iallafall god att bara äta som den är, så jag tror att jag har lyckats ;).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback