Avokadosmoothie och träning

God morgon!
Eller jag har förvånansvärt nog varit vaken ända sedan 9.00, antar att min kropp äntligen lärt sig att man ska vara vaken vid den här tiden. Sitter och avnjuter en god frukost i form av avokadosmoothie och fullkornsvälling så att jag orkar med stora delar av dagen. 
 
Idag vankas det nämligen träning igen. Kom upp i fem gånger förra veckan vilket inte känns helt dåligt. Igår däremot nästan släpade Johanna mig till gymet, jag var så trött efter jobbet och ville bara hem och sova, men träning blev det minsann, och kan väl erkänna att det kändes ganska bra efteråt. Efter träningen for vi hem till oss där Johanna lagade mat i form och stekt kyckling med quinoa och tzatsiki och efter det så lyckades johanna även övertala mig till att ta spännisbilder.Dock så tänker jag inte lägga ut någon bild här förrän jag börjar se resultat, men det kan vara bra att ha att jämföra med i framtiden. 
 
Tänkte även lägga ut receptet på avokadosmoothien som jag nämnde tidigare, Marina har nämligen gett mig hennes tillåtelse nu ;).
 
Du behöver:
1 mogen avokado
1 banan
1 dl blåbär
1,5 dl mjölk
En gnutta kanel
 
Gör så här:
Mixa alla ingredienser.
Toppa med Paulúns granola (hallon och kakao)
 
Så där! Nu har ni förhoppningsvis denna smoothie framför er:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback