Det här med kärlek..

Vet ni om att man kan veta säkert att man älskar någon först efter 6 månader för att det är först då som man slutar vara nykär? Tänkte bara att alla skulle veta det, såg nämligen en liten rolig diskussion på Facebook och tycker det är lite småroligt. Jag menar, vem är egentligen säker på att dom älskar varandra efter de har träffats i en vecka? Ingen. Jag tror att många blandar ihop känslan att vara attraherad av någon med att vara kär. Så ha det i åtanke nästa gång ni träffar någon, för det som känns bra för stunden kan kännes kasst nästa dag, och där talar jag av egen erfarenhet för jag har fastnat i jobbiga förhållanden för att jag är för snabb med att berätta om mina "känslor".

Jag vet att det kan kännas så att "ibland är det bara rätt". Det känner jag också igen, det KÄNNS rätt för mig men bara för att det känns rätt kan man ändå ta det lugnt. Så då vet ni.

Just nu är jag försiktigare än jag någonsin varit förut efter allt som hände och det, jag trodde att jag skulle dö men det gjorde jag inte. Utan jag överlevde och nu är jag starkare än någonsin. Dock så är jag även försiktigare med att lita på folk, och att släppa in folk. Jag har saker som jag behöver träna på, och det ska jag göra också, men tills dess ska jag bara fortsätta ligga i min säng och se serier, hehe. Men som Kent säger: Vi ska alla en gång dö, så lev medan ni kan istället.

Min familj från i lördags. Gillar bilden för att alla ser så glada ut på den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback