Maggie Stiefvater - Frost

Som lovat så kommer här då en liten recension av boken frost som jag läste ut för ett tag sedan.


"Sedan öppnade jag ögonen och här fanns bara Grace och jag - ingenting annat, bara Grace och jag - hon som pressade ihop läpparna som för att behålla min kyss inom sig, och jag som höll ögonblicket i händerna som en skör liten fågel."

I åratal har Grace betraktat vargarna i skogen bakom huset. Speciellt en varg fascinerar henne - vargen som räddade livet på henne som barn.
Hennes varg.
Sam är den vargen och några dyrbara månader varje sommar får han vara människa innan frosten och vintern tvingar honom att förvandlas igen.
Ödet för dem båda samman och nu kan de inte leva utan varandra. Men vintern är nära och Sam för en ojämn kamp för att förbli människa och för att få stanna hos Grace.



Frost var en bok som aldrig blev tråkig och man blev aldrig rastlös när man läste den. Som jag nämnde tidigare var den dock lite för fjantig för min smak men om man tycker om Twilightböckerna så tycker man garanterat om Frost. Så det jag vill säga med detta är att om man gillar lite svårlästa böcker med dolda budskap så är det nog ingenting för er, men om ni gillar enkla, lättlästa böcker så är det här ett självklart val.

Nu är jag för lat för att skriva något mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback