Nyårslista

Eftersom jag har tråkigt just nu och hittade den här listan på min syster Thereses blogg (tror jag gjort denna lista något tidigare år?) så lånade jag den (ja Therese, du får kalla mig härmapa). Så här har ni en litet lista!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag gjorde nog en massa saker, helst eftersom det blev mitt första år i det så kallade "vuxnare" livet. Bland annat så tog jag ju studenten. Sen har jag ju även hunnit med att få mitt första heltidsjobb, och säkert har jag gjort en massa andra saker också.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag brukar ALDRIG ha nyårslöften eftersom jag bara blir besviken på mig själv när jag misslyckas, vilket jag ALLTID gör.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja ni, min bror och hans sambo blev ju föräldrar, annars tror jag att alla mina andra vänner klarade sig från barnafödande.

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja, min plastmorfar dog på ett väldigt tragiskt och plötsligt sätt.

5. Vilka länder besökte du?
Här måste jag vara så tråkig och skriva att det enda landet som jag besökte var Finland.

6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
2011 har tyvärr varit ett av de värsta åren som jag har upplevt. Men tack och lov är det påväg uppåt igen så det kan bara bli bättre nu vilket det också kommer att bli under 2012.

7. Vilka datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
Den 21 april då jag blev faster åt underbara lilla Melker.
(Mening kopierad rakt av från Therese ;))

8. Vad är det bästa som hänt dig år 2011?
Det måste nog också vara att lilla Melker kom till världen och att det känns som om jag har kommit närmare alla mina syskon

9. Största misstaget?
Att jag lät mig själv må dåligt.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
2011 har varit ett riktigt sjukdomsår för mig. Har nog varit förkyld varannan månad och bara för någon vecka sedan så hade jag ju halsfluss.

11. Bästa köpet?
Måste nog vara den här datorn som jag sitter på nu eftersom jag inte har köpt någonting annat som är av värde!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Pinsamt vad jag kommer skriva här, men tyvärr så är det nog kläder..

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Det måste nog vara min brorsdotter Lovis och min brorsson Melker. Förutom dom har Anton varit underbar det här året och ställt upp även fast jag har varit en pina.

14. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?
Säkert - Dansa, fastän, Nationalteatern - Bara om min älskade väntar, Miss li - Daughter or a son, Miss li - Is this the end.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Ledsnare än vad jag någonsin varit tidigare.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat, umgåtts med vänner, ansträngt mig mer till saker jag borde ha ansträngt mig mer till

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Jag tar väldigt lätt åt mig och blir lätt ledsen av när folk gör och säger elaka saker åt mig, så jag borde sluta ta åt mig så lätt!

18. Hur tillbringade du julen?
På dagen med min familj och på kvällen med Antons familj!

19. Blev du kär i år?
På sätt och vis så blev jag om möjligt kärare än vad jag redan varit i Anton!

20. Favoritprogram på tv?
Oj, har hittat många nya favoritprogram i år. Dexter, Sons of Anarchy, Big bang theory m.m.

21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag hatar inte människor, jag tycker illa om istället.

22. Bästa boken du läste i år?

Måste nog bli Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Klockren bok!

23. Största musikaliska upptäckten?
Säkert!

26. Årets bästa film?

Breaking dawn?

27. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?

Jobbade till 19.30, sen blev jag firad av Antons föräldrar. Blev firad av mina föräldrar dagen före.

28. De bästa nya människorna du träffade?
Mina arbetskompisar helt klart!

29. Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Blusar! Jag älskar blusar!

30. Vad fick dig att må bra?
Choklad.
Nä, skämt åsido. Var nog främst Anton och alla andra nära.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?

Alexander Skarsgård?

32. Vem saknade du?

Jennie.

33. Favoritmånad?
Sommarmånaderna!

34. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Jodå, om L inte hade dött och om jag hade slutat må dåligt över saker jag inte borde må dåligt över.

35. Vilka blir dina nyårslöften?
Som sagt så har jag aldrig nyårslöften! Men kan väl lova er att jag ska bli gladare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback