Med hösten kommer förkylningar..

Blä, har lyckats blivit förkyld. Kan inte andas genom näsan, har rakblad i halsen och det känns som om det har sprängts någonting i mina bihålaror. Jag som inte har tid att vara sjuk!

Nu kanske alla tänker "men Linda, du är ju arbetslös, klart du har tid att vara sjuk!" Men helt arbetslös är jag ju faktiskt inte. Imorgon och på fredag ska jag jobba i Luleå åt piteortens och stå och dema med att sälja korv. Då kommer jag alltså träffa en massa människor och då kommer det inte vara nå roligt alls att vara sjuk.

Så nu hoppas jag bara att den här förkylningen snart ska ha gått över, men det känns tyvärr inte så troligt på att den ska ha gått över tills imorgon. Annars får jag knarka nässpray, ipren och halstabletter hela dagen, för jobba ska jag!

Idag kommer jag spendera min dag med att ta det lugnt. Ska sitta och titta på serier samtidigt som jag stickar sockar (ja, jag har börjat sticka sockar, måste ha någonting att göra när jag inte jobbar) och försöka övertala någon att köpa hem en Cola till mig, eftersom det är vad jag ser som bästa medicinen mot halsont ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback