Underbart god paj!

Gårdagen var väldigt trevlig. I alla fall första hälften av den eftersom det senare blev lite tjaffs och så som det lätt kan bli ibland. Det började med att jag och Jennifer for till Luleå kring 15.35 och kom då fram ca en timme senare. Eftersom det inte gick en buss på ett tag så bestämde vi oss för att sätta oss på Roasters för att ta oss en cider och bara ta det lugnt, och där satt vi tills 18.25 då bussen till Linda, som vi skulle vara hos, gick. När vi kom fram vankades det mat i form av Taco och bara allmänt mysdrickande. Sen kring 23.30 så for vi ner på stan.

Idag har det inte hänt så mycket. Gjorde nyss en oerhört god paj som jag tänkte dela med mig, så här har ni recept på den:

Pajdegen (Snodde pajdegsreceptet av min syster eftersom vi inte hade någon smördeg)
4 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk salt
50 g margarin
2 dl Cremé Fraiché

Fyllning
Två kycklingfiléer
Ett halvt fetaostpaket
Bladspenat efter smak

Äggstanning
3 stycken ägg
2 dl mjölk
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
Ca 2 dl riven ost

Blanda ingredienserna i pajdegen och tryck ut i form. Förgrädda i 10 min.
Hacka kycklingfiléerna. Stek upp dem och krydda rikligt efter smak tills dem är genomstekta.
Skär upp fetaosten i tärningar.
När pajdegen är färdiggräddad, häll kycklingbitarna, fetaosten och bladspenaten i formen.
Blanda ihop ingredienserna i äggstanningen och häll över den jämt över pajen.

Grädda i ca 30 min eller tills äggstanningen helt har stelnat.


När ni är klara med pajen får ni förhoppningsvis detta underbara resultat!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback