Det är inge roligt att vara sjuk

Oj vad jag mådde dåligt igår! Klockan 22.00 på onsdagen började jag må rätt så illa, så jag ringde till pappa och sa att om jag mådde så här dåligt dagen efter så fick han komma och hämta mig hos Anton. Men jag mådde inte så där dåligt, jag mådde värre. Vaknade nämligen 00.00 och spydde, sen gick det en stund och jag hann knappt somna ens innan jag spydde igen. Så där höll det på typ åtta gånger till tills jag till slut somnade om.
På morgonen fick då pappa komma och hämta mig och jag mådde lika illa men klarade mig från att spy något mer. Så där höll det på hela gårdagen tills illamåendet till slut övergick till feber, vilket gjorde mig rätt så yr och virrig så jag låg bara i sängen hela dagen. Dessutom fick jag inte i mig någon fast mat utom en skål med mjölk och havrefras som jag fick i mig på kvällen.
Somnade i alla fall senast 00.00 igår när jag börjat må lite bättre och var rätt så pigg eftersom jag sovit bort hela dagen, fastän jag mådde bättre så hade jag ändå inte tänkt att fara till skolan idag i fall det skulle komma tillbaka fast jag känner ändå nu att jag kunnat fara, men det är väl bra att vila upp mig I guess.
Så idag ska jag väl bara ta det lugnt här hemma då. Läsa lite ur världens bästa bok; hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, eller bara se serier. Vi får se. Hoppas ni har det bra tills vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback