För er som inte har slagit in julklapparna ännu..

..Så har jag ett litet tips!

Förra året kom jag på att man ju faktiskt kan göra sina egna etiketter att ha på julklapparna. Enligt mig så blir det mycket finare och ger en liten lyxigare känsla, så jag har gjort en liten beskrivning åt er hur man gör:

Ni vet dom här billiga anteckningsblocken de flesta har?

Dom har ju en baksida!

Dra bort baksidan från blocket (Det går bra med annan tunn kartong också)

och måla upp lagom stora etiketter, eftersom jag har gjort detta förr

så hade jag en färdig som jag använde som mall. Klipp sedan ut alla..

..Så får du detta resultat!

Sen tar du bara en "hålslagare" och gör hål på den rakare sidan.

Och Voila!

Både billigt och miljövänligt samtidigt som det är enkelt och går snabbt!

 


Kommentarer
Julia säger:

bra tips! Alltid kul att göra lite mer personliga julklappsdekorationer :)

2011-12-21 | 15:28:07
Bloggadress: http://barajuliiaa.blogg.se/
Sandra säger:

Vad fint:) Blir nog något liknade för mig, då jag glömt köpa etiketter men det är ju faktiskt mycket finare att göra egna!

2011-12-21 | 18:40:48
Bloggadress: http://sandrakristinejohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback