Halsband

I söndags blev jag lite sugen på att pyssla så jag bestämde mig för att göra ett halsband som jag velat göra väldigt länge men som jag inte har haft material till. Efter att ha letat länge efter det materialet som jag velat ha och inte hittat det så bestämde jag mig för att ta saken i egna händer.

Så jag letade upp en rejäl plastbit här hemifrån som jag ritade olika stora cirklar på (jag använde mig av några knappar som mallar) och började såga och klippa med en avbitare i plasten.

Det var ett oerhört jobbigt jobb och sammanlagt kan det väl ha tagit 6 timmar att bara klippa ut ringar från plasten men jag är oerhört nöjd med resultatet trots att det var en hård väg dit då jag både lyckades såga mig i fingret och nästintill få blåsor på händerna, men det var det värt. Så här har ni alltså resultatet av ca 7 timmars arbete:

Lyckades inte få någon jättebra bild men så här ser det i alla fall

ut när man har det på sig.

Och så här ser det ut på närmare håll!


Kommentarer
malin säger:

himla fint Linda! :)

2011-08-30 | 14:44:53
Bloggadress: http://malinoberg.blogg.se/
Therese säger:

Snyggt!

2011-08-30 | 16:57:17
Bloggadress: http://theereese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback