Politik.

Det är spännande det här med politik, tycker ni inte det? Politik för med sig så mycket bråk och ondska, men ändå godhet och lycka. För att vara ett land så måste vi ha politik, då är ju bara frågan; "- Vad är bra och vad är dålig politik?" Dålig politik enligt mig är Sverigedemokraterna, och ändå lyckades dom ta sig in i Riksdan, så där ser man hur olika människor kan vara ibland.

Eftersom jag fyller 18 år först i oktober så fick jag ju inte rösta igår, och även fast jag egentligen faktiskt inte är så jätteintresserad av politik (som den samhällselev jag är..?) så tycker jag att det är oerhört viktigt och följer ändå dom viktigaste delarna. Men nu är jag helt ärligt lite less på politik, men jag kan säga att jag inte är så nöjd alls med resultatet. Men jaja, det här var bara min åsikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback