Stockholm sammanfattning

I helgen var vi ju då i Stockholm och det var otroligt trevligt, måste säga att det nog var den bästa födelsedagspresenten jag någonsin fått! Dock var planet försenat i torsdags så vi kom fram till Stockholm först 23.00 på kvällen, så då hann vi ju som inte göra så mycket. På fredagen så vaknade vi kring 10.00 och vad tror ni vi gjorde då om inte for ner på stan? Vi var i stan kring 12.00 och den första butiken som jag går in på (vilket var åhlens) står Laila Bagge och signerar parfymer, och eftersom hennes parfym som heter you rock, luktade otroligt gott så köpte jag den, och självklart är den då även signerad.

Vi gick på stan till 18.00, sen gick vi till Åsas (Antons mosters) jobb och väntade på att hon skulle sluta, när hon slutade så for vi och åt på en jättehäftig amerikansk 50-tals restaurant som var både restaurant och bowlingbana. Alltså så käkade vi mat först, jag köpte colamarinerade ribs, sen så bowlade vi. Det var verkligen ett ställe som jag rekommenderar, om jag nu hade kommit ihåg vad det hette, hehe.

På lördagen vaknade vi kring 10.30, vi käkade frukost, sen for vi till Antons kusin Martin och hälsade på honom. Efter ett tag for vi ner till gamla stan och käkade sen lunch där bestående av kebab. Sen bestämde vi att vi skulle till Nacka forum, som är en jättestor galleria, men grejen var ju att det inte gick någon direkt tunnelbana dit utan vi var tvungna att åka tunnelbana till Slussen, sen byta till buss, och vi visste inte vars bussen gick ifrån så vi virrade runt där och hittade inte något ställe som det gick någon buss ifrån. Till slut hittade vi då ett ställe där man fick information så dom gav oss en inte så bra förklaring om vart bussen gick ifrån men till slut hittade vi iallafall busshållplatsen och lyckades ta oss till Nacka. Nacka forum var ett otroligt stort köpcenter där man nästan gick vilse men det var iallafall fullt med intressanta butiker så det var en upplevelse.

På lördagskvällen åt vi middag hemma hos Åsa och hon hade gjort en riktigt god middag. På kvällen kände jag ju att jag var tvungen att köpa en cider efter 00.01 eftersom jag då blev 18. Men eftersom min kära lilla Anton bara är 17 så kunde vi ju inte gå in på en pub, så vi letade efter ett kebabställe som hade cider överallt men dom två vi hittade sålde bara dricka, så vi chansade och gick in på en bar där det råkade vara 20 års åldersgräns, men vi fick gå in så jag fick min cider, dock behövde jag inte visa leg, så det är helt oanvänt än, så verkar som om jag måste köpa cigaretter och börja röka..

Nu hinner jag inte skriva nå mer, men kan säga att jag självklart har haft med mig kameran så bilder kommer, och så måste jag ju självklart hinna skriva om gårdagen då jag fyllde år också, så vi hörs senare, nu slutar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback