Paj

Idag har jag faktiskt varit lite duktig och försökt mig på det här med att plugga, dock så kunde jag inte skriva så mycket som jag velat tack vare att uppgiften som jag har går ut på att se kristna filmer och jämföra dom och jag har bara hunnit se en film ännu, men jag skrev så mycket jag kunde iallafall och så får jag försöka att se resten av filmerna imorgon. Antonboy sitter och pluggar matte för tillfället så han är också duktig, iallafall för att vara en industriare, hehe.

Idag har det inte hänt mycket, var tänkt att vi skulle till Luleå och hälsa på Antons kusin Ellen, men det blev inte för dom för Anton var tvungen att fara och laga hans morfars släp så det blir någon annan gång istället.

Igår bakade förresten jag och Anton en paj som blev grymt god:

Kyckling och fetaostpaj:

INGREDIENSER:

1 st smördeg på rulle

Nästan en hel grillad kyckling

150 g fetaost

1 pkt bacon

ÄGGSTANNING:

3 stycken ägg

2 dl mjölk

1 tsk salt

1 krm svartpeppar

ca 2 dl riven ost

GÖR SÅ HÄR:

  1. Rulla ut smördegen över en pajform. Tryck till så att den fastnar något runt kanterna, skär bort överflödig deg.
  2. Dela kycklingen i mindre bitar. Lägg alla ingredienser till pajen över smördegen.
  3. Vispa samman ingredienserna till äggstanningen och häll den över pajen. Rör eventuellt runt lite så att den fördelar sig jämt i formen.
  4. Om det blev smördeg över så skär den i längder och lägg som ett rutmönster över pajen.
  5. Grödda i ugnen på 200 grader i ca 40 minuter, eller tills äggstanningen har stannat. Låt gärna pajen vila ca 10 minuter innan servering.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback