Dag 9 - Min tro

Jag tror faktiskt att alla behöver tro på någonting för att kunna fungera, vare sig det är en religion eller någonting annat och i mitt fall är det inte religion i alla fall. Jag är inte uppvuxen i någon kristen familj och enda gången jag nog trodde på "Gud" var när jag gick barnkören i EFS som bokstavligen talat pumpade oss med Jesus och Gud. Så där ett tag måste jag faktiskt erkänna att jag var kristen, men jag var typ 6 år, jag trodde på jultomten då också.

Nu däremot är jag som sagt inte det mista kristen, men vad JAG tror på är en massa saker. Jag tror till exempel lite på att det finns någon slags energi på jorden som vi människor inte förstår oss på, jag tror på vetenskap, på kärlek i första ögonkastet och på en massa andra saker. Förutom då på Gud. Varför jag inte är kristen vet jag inte riktigt. Kanske är det för att jag är uppvuxen i en familj som inte är kristen eller bara för att jag inte kan tänka mig tanken att någon liksom kan vaka över oss. Nu har jag full respekt till dom som är kristna eller troende på något annat sätt men det är som sagt bara vad jag tror och tänker. Och det viktigaste är ju att acceptera folk för vad dom än tror, och det gör även jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback