Virus i kroppen

Jag ligger halvdöd i min säng för tillfället tack vare ett dumt virus som just nu befinner sig i min kropp. Inatt vaknade jag ett x-antal gånger av att jag hostade och för tillfället kan jag knappt äta fast mat eftersom det då känns som knivar i min hals och det här med att andas genom näsan är ju inte ens att tänka på. Och om det här inte vore nog så har jag även fått blåser i och runt om munnen som svider. Har ringt till vårdcentralen idag och dom sa att det var bara för att jag har fått nå virus och att jag ska borsta tänderna efter varje gång jag har ätit och hålla munnen ren.

Så då kan man ju tänka att jag verkligen inte borde röra mig ur sängen idag, men Linus ringde och frågade om vi ville ut och åka båt med dom ikväll så jag blev faktiskt sugen på det. Kanske om jag tar med mig en stor termos med te och honung och kryper in i några filtar så kanske jag klarar av kvällen, för jag är för rastlös för att bara ligga hemma i sängen en fredagskväll, hur sjuk jag än är, och hur bra Anton än tar hand om mig..

Ska förresten berätta lite om veckan. I onsdags fyllde min syster Jennie år så vi for till hennes mammas (vi är halvsyskon) stuga och firade henne där och det var oerhört trevligt med mycket trevligt folk. Igår så var jag med Jennifer och Sara en stund och det var väldigt mysigt att bara få vara vi tjejer någon gång men samtidigt som jag var med dom fick jag ett sms av Anton där det stod att jag skulle möta honom utanför Thai Garden i stan 16.25 och sagt och gjort. När jag stod där utanför så kom Anton med en röd ros och bjöd mig på middag på thai garden då, han är lite för underbar ibland den grabben! Vi for även och shoppade litegrann i stan och mös på när vi hade ätit färdigt och sen for vi en snabbis och hälsade på Antons farmor i Bergsviken och när vi ändå var i Bergsviken passade vi på att köpa med två paket Ben & Jerrys, den perfekta medicinen när man är förkyld! Hehe. 

Som avslutning på detta inlägg ville jag bjuda på lite bilder från Jennies födelsedag, men eftersom jag nu sitter vid min bärbara dator och har bilderna på den stationära så får vi ta det någon annan gång. Nu ska jag vila och hoppas på att bli frisk snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback