Surgubbe 2

God kväll mina kära läsare. Om ni inte redan har märkt det så gillar jag att starta mina inlägg med töntiga meningar, men det är ju som jag, jag är ju lite töntig. Hehe, nä skojjade bara, jag är skit-cool! Jennie har redan lagt sig att sova så jag passade på att låna datorn en snabbis, måste skriva om den dära gubben igen som jag skrev om för några inlägg sedan:

Jag sitter lugnt och halvsovandes vid min korvvagn och väntar på kunder då jag hör en grov röst skrika över hela gå-gatan. Det gubben skriker drar åt allas uppmärksamhet, för vad skriker han inte om...: IDIOTJÄVEL!!! När jag höjde blicken för att se vars oväsendet kom ifrån kände jag genast igen gubben med rullator, men vad skrek han åt den här gången då? Jag såg en cyklist titta bakåt och ignorera gubben och parkerade cykeln ganska nära min korvvagn. Jag drog slutsatsen att cyklisten hade råkat cykla för nära gubben och det hade sjääälvklart gett gubben en anledning att skrika idiotjävel åt honom så hela stan stannade upp för en kort sekund. Jag börjar bli less den här gubben nu... Gaah!

Ja, det var den historien, vad ska man säga?  Han verkar då vara väldigt ouppfostrad iallafall när han säger sådana saker, men vad kan jag göra åt saken? Om han vill dö ensam och utan vänner så är det ju hans problem.. Nä nu var jag ju elak men det jag säger är ju faktiskt sant. Fast det kanske är just därför han är så bitter, för att han inte har några vänner! Men man har aldrig anledning att kalla någon "idiotjävel" även fast det är så att personen i fråga faktiskt är en idiotjävel. Men nu är det slutpratat om detta ämne så ska jag komma på någonting annat att prata om.

Jag och Jennie gick ner i källaren och skulle hämta upp sängen som jag ska sova på då vi hittade en kartong full av kläder. Jag fick två par jeans som satt hyfsat bra och en stor mysig kofta så det var jätte gulligt av henne tycker jag. På höstlovet (i oktober) eller vad det nu blir så funderar jag på att ta ett tåg ner till Göteborg och hälsa på Jennie. Det skulle vara jätte roligt tror jag eftersom det var så länge sedan jag var i Göteborg och eftersom jag funderar på att flytta ner antingen dit eller till Stockholm när jag blir äldre och har nog med pengar. Vi får se hur det blir med den saken men det skulle vara himla roligt! Synd bara att det är ett år kvar tills jag fyller 18 då, annars hade vi ju kunnat gå ut på en pub eller någonting, men jag får väl fara ner när jag blir 18 också! Nej men nu ska jag gå och försöka få mig lite sömn eller åtminstone försöka läsa någonting. Vi ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback