Surgubbar.. Gah.

Gaah. Jag är less på att jobba. Och jag är less på att vara ensammen hemma alldeles själv eftersom A ränter runt med massa folk. Funderar på att ringa någon men klockan är redan 21.00 och det är en fredag. Jag menar, vem sitter hemma och gör ingenting på en fredag? Jag? Öööööhhh...

Iallafall så ska ni få höra en liten historia om en gubbe med rullator som gick förbi uti med jobb idag (för er som inte vet så jobbar jag på en korv-vagn). Det är ganska trångt att gå bakom vagnen men folk ska ändå alltid tränga sig förbi. Men idag så frågade en tant om hon fick ställa sin cykel där medans hon gick in på systemet och jag sa självklart ja, att det gick bra.

Gubben: Vem fan har ställt sin cykel hära?
Jag: Jag har ingen aning...
Gubben: Men man tar sig ju inte förbi.
Jag: Nä, men..
Gubben: Idiot.

Gubben sa inte idiot åt mig utan åt tanten som hade ställt sin cykel dära, men han sa åt mig att hon var en idiot, men jag hatar sur gubbar som blir sura över sådana saker, det är väl inte världens undergång att gå någon meter mer? Eller är det..? Nu behöver jag en stund för mig själv som kommer tillbringas med en bok. Jag + bok på en fredagskväll, det lät inte som jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback