Jag vill bort från slasket och från mörkret.

Jag är jätte less på piteå just nu. Det känns som om jag kommer att flytta söderut så fort jag har tjänat en del pengar och blivit myndig. Jag ser ingen framtid hära, det gör jag inte. Det kanske bara är en period jag har just nu, men när jag ser bilder från Göteborg och från Stockholm så  blir jag allt annat än lycklig, jag blir jätte avundsjuk. Helst när jag tittar ut på gatorna och ser att det fortfarande ligger el halv meter snö utanför. Vad är det för vits att gå omkring och frysa jämt och ständigt? Nästan varje dag när jag kommer hem är det första jag gör att vira in mig i täcket och antingen lägga mig framför tvn eller sätta mig vid datorn. Jag älskar att gå ut och gå, men inte i den här miljön, inte i slask som läker igenom skorna så man blir förskyld och inte på grusvägar med det enda man ser är skog, och jag orkar ju inte fara in till stan varje gång jag ska gå ut och gå, det förstår ni ju? Man kan ju tänka att jag bara kan flytta in till stan här i Piteå men vad ska jag göra där? Gå omkring i samma stad som jag har sett tusen gånger? Snälla någon, ta mig härifrån! Jag har funderat på Luleå också, men jag vill liksom ha mer, jag ser ingen framtid i norrbotten, jag gör inte det.

Att varje dag och varje år vara tvungen att frysa och klä sig i varma koftor medans alla andra kan gå i linnen, T-shirts och ballerinas gör en verkligen deprimerad. Om jag någon gång bestämmer mig för att vara lite finare på skolan och tar på mig tex en t-shirt och en kjol så slutar det ändå med att jag tar på mig jackan för att jag håller på att frysa ihjäl, och i söndags när jag var på body pumpen, såg att jag var blekast av alla där (jag brukar vanligtvis vara ganska brun) så blev jag ännu mer deprimerad, nä tills vidare är det bara att lägga sig i cancergrillen, klä sig varmt och vänta till sommaren.

Kommentarer
Anonym säger:

Det är ganska kallt i Malmö, Stockholm och Göteborg på vintrarna också om du inte visste det. Enda skillnaden är att vi har snö här uppe. Vilket gör vintern mycket ljusare och mindre blåsig än där nere.

2009-04-01 | 21:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback