Nattinlägg om allt möjligt..

Usch, vad jag gör vaken nu egentligen? Jag borde verkligen sova, men ibland är det ju bara så att man har för mycket i tankarna för att kunna slappna av ordentligt. Och i stundens hetta kom jag alltså på att det var ett bra dag sedan jag skrev någonting vettigt här på bloggen.

Anledningen till varför jag inte har skrivit på ett tag har jag ingen aning om, för saker har ändå hänt även fast ingenting som har förändrat mitt liv har hänt så har jag gjort mycket vettigt de senaste dagarna som att till exempel umgås med fina vänner, städat och idag har jag faktiskt färgat min systers hår.

Så jag har väl helt enkelt inte haft lust, för så kan det faktiskt också vara ibland, även fast jag inte har fallit ner i någon av mina "deppgropar" som jag har ibland (när det händer så tappar jag alltid blogglusten) så kan det faktiskt vara så att man bara inte har lust. Det är tråkigt när det händer men det är ju samtidigt bra att jag inte känner mig tvingad till att blogga.

Så, vad ska jag skriva om här nu då? Jag kanske kan skriva lite om saker som gör mig besviken och ledsen som ett sätt att koppla av. Jag hatar när människor förändras som verkligen inte behöver förändras, helst när det är till någonting sämre. Fast det viktigaste är ju och för sig att dessa människor som går igenom någonting sådant är nöjda med sig själva. Fast hur kan man vara nöjd med sig själv när man gör illa människor med avsikt? Det är gode svårt för mig att förstå eftersom jag försöker att aldrig såra människor med avsikt och sårar nästan hellre mig själv. Dock är detta en gode dålig egenskap för mig eftersom jag undviker att berätta saker för folk som jag vet skulle såra dom. Det har även gjort att jag har varit med om relationer där jag har varit kvar mycket längre än vad jag velat just för att jag varit rädd för att såra människor. Dessutom har det ibland varit så att jag har haft svårt att säga nej från början, vilket har lett till att det till slut har känts som om det har varit för sent för mig att dra mig ur från vissa saker.

Dock så har jag utvecklats otroligt mycket på det planet, fast jag undviker fortfarande att såra människor så mycket som det går, men nu tänker jag främst på hur jag mår, och om jag mår bra med en person försöker jag få denna att må så bra som möjligt också. Om jag däremot misstrivs med en person så provocerar jag (vilket är någonting jag gör med de flesta från början bara som ett test från tidigare misslyckanden) otroligt mycket bara för att denna till slut ska bli less mig.

Usch vad personlig jag blev nu! Men det är ju vem jag är och någonting som jag tycker är roligt att skriva om. Och det kan dessutom kanske bara vara bra för folk att veta. Det jag ville få sagt med detta var i alla fall att man inte ska såra människor om det går att undvikas. Gör det inte med avsikt i alla fall. Visst, man kan tycka att någon har på sig en jätteful tröja (eller någonting liknande), men då behöver man inte säga det till denna. Man behöver ju inte heller ljuga, men man behöver ju i alla fall inte säga: - Fan vilken ful tröja! Eller liknande.

Så nu hoppas jag att jag har gjort världen lite bättre. Nu ska jag däremot sova och jag hoppas att ni får sova riktigt gott!

En sista sak som jag vill säga är tack Marina för att jag fick prata på om alla mina bekymmer med dig, du är en bra vän och det är roligt att kunna prata med dig på det sättet. Kram på er alla! ♥

Kommentarer
Marina säger:

Tack för att du finns Linda! Du kan alltid prata med mig, du behöver inte tveka! Jag finns alltid här för dig när du vill prata (dag som natt)! Jag är så otroligt glad att jag har dig som vän och att vi kan prata om allt möjligt! Det betyder jättemycket för mig och jag hoppas att du vet det! Kram på dig min vän! ♥ Vi hörs!

2012-04-19 | 09:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback